Experience Buila cu Florin Stoican @ Buila Vânturarița, 17-19 Mai 2019

Experience Buila nu e doar o tură de trekking sau un weekend prelungit petrecut în natură. Este o experiență autentică de explorare a unui loc superb, ghidați și îndrumați de Florin Stoican - cel care a pus umărul la înființarea parcului alături de Kogaion. ...

Am avut parte de o experiența inedită, frumoasă, inspirațională - alături de oameni deosebiți (marocani și români). Fiecare din noi s-a bucurat de călătoria asta cum a crezut de cuviință. Am stat cu propiile gânduri sau de povești cu ceilalți participanți, am interacționat cu echipa de berberi care a fost alături de noi de la început până la sfârșit cu o mână de ajutor, un sfat sau pur și simplu având grijă să nu ne lipsească nimic - logistic vorbind. Bivouac-urile au fost așezate de fiecare dată într-o zonă cu priveliști deosebite și traseul a variat mult în altitudine ca să ne fie de folos în a ne adapta ușor corpul și mintea. Statistic vorbind, am parcurs aproximativ 92km cu o diferență de nivel + totală de 6300m. Am băut o cola la 3500m pusă la dispoziție de un "freelancer" dotat cu catâr ce aștepta clienții acolo sus, fresh de portocale proaspăt stors pe malul unui rău, ne-am distrat într-un mic canion plin...

Am prins un weekend cu de toate: ploaie, soare, nori grabiti, capre, oi, ciobani cu muzica dupa ei, peisaje superbe, plaja pe Vf. Negoiu, apa proaspata din Caltun, "lemantini", povesti la lumina frontalei, frig, cald, oameni foarte faini si mai ales povesti de la cucuietii din deal (Everest, Lenin, Khan Tengri, Cho Oyu si Omu ;)) Am gustat din mancarea de altitudine adusa de Adi, am lins felii nenumarate cu gem, miere si nutela, am tot ignorat nucile, supa instant nu a fost niciodata mai delicioasa iar ceaiul de fructe a fost resimtit ca o injectie de caldura in tot corpul. Ploaia de Vineri care ne-a insotit pe tot drumul de la Balea Lac pana la Caltun nu ne-a descurajat ... ne-a murat bine de tot dar batoanele, peisajele faine si umorul general ne-au tinut pe linia de plutire. Odata corturile ridicate si randurile de muraciuni de pe noi schimbate, ne-ar fi picat foarte bine niste lemne de foc. Din pacate la...

Impreuna cu Paul Dicu si Andrei Rosu, doi "monstrii ai alergarii de anduranta" am vazut cum sta treaba cu forta mentala si la ce ajuta ea in sport. Am fost pe Muntele Rosu (langa Cheia) in masivul Ciucas. Pentru prima tabara din luna Octombrie i-am prins pe Paul Dicu si Andrei Rosu, alergatori de maraton si ultra-maraton si, in cazul lui Paul, antrenor de arte martiale. Kick ass combination! Ne-am luat inima in dinti, haine care sa tina la racoarea de toamna si un dram de curaj si am plecat la munte. Am gasit 3 zile de soare si 2 nopti senine si pline de stele. Am avut langa noi doi oameni foarte faini care au trecut prin durerile si succesul andurantei asa ca au avut ce povesti: am ridicat doua tabere: in prima seara langa Cabana Muntele Rosu si in a doua seara langa Cabana Ciucas am stat de paza doua nopti, cu randul, tinand focul aprins si mancarea in copac avertizandu-l...